Skanskas bönrör

Med klimatneutralitet som mål

På mässor vill man både synas och gärna få fram sitt budskap. Det har vi haft glädjen att få hjälpa Skanska med, de senaste åren. Besökare i Skanskas monter har fått höra spännande historier och kunnat gå därifrån med påminnelse om det Skanska jobbar med. Ett år var påminnelsen i form av ett rör fyllt med bönor och en broschyr med recept på bönor framtagna av bl a Årets Kock 2011, Tomas Diederichsen.

Skanska har antagit målet att vara klimatneutrala 2045 och vill naturligtvis få med sig fler på vägen dit. Ett sätt för var och en är att börja äta mer vegetariskt. För att citera Skanska i deras Tweet ..."bönor är nämligen 40 gånger bättre för klimatet än nötkött och påminner oss om att lösningen ofta bor i det lilla”.

IMG_3784

"Vårt fina bönrör blev en succé! Maud Olofsson spatserade stolt omkring med det över axeln och många med henne. Montern i sin helhet samspelade fint med bönans budskap - en fullträff helt enkelt! Extra kul när det blir så här bra efter ett så fint samarbete, så ville bara ge er återkoppling och - igen - en stor klapp på axeln till er!"

Katarina Anund, Marketing Communicator

Skanska Sverige